ブログのタイトルは、スペイン語で"笑う門には福来る”という意味です。
日々の生活でも、本当にその通りだな、と思うことがよくあります。 
少しでも笑ってもらえるような、ちょっとした出来事や出会いを、このブログでご紹介したいと思います♪
Blog to share pleasure of meeting interesting people and discovering something fun in daily life!

Sunday, October 24, 2021

☆ Work ☆

コロナ時代になってから、通訳の仕事の様子も変わりました。

以前は、毎日朝から夜まで外に出っぱなしで、

いろんなところに出向いては仕事をする日々でした。

それが2020年の春から、すっかり状況が変化し、

在宅勤務が主流になりました。


在宅での電話会議等は以前もありましたが、

今ではいろんなプラットフォームが利用されて、

沢山の仕事がオンラインで行われるようになっています。

移動の必要性がないため、1日により多くの仕事を受けることも

可能になりました。


通訳の仕事というと「普段行けないところに行ける。

会えない人に会える。」ということも魅力の一つだったかと思いますが、

今では、「好きな家にいながら働ける」、あるいは

言い換えれば「どこでも働ける」という

また新しい魅力が追加されているように思います✨


コロナ後も、完全に昔のようには戻ることはないと思います。

そして、今後、またもっと違う変化がやってくるとも思います。

都度、柔軟に対応できるように自分を鍛えておかなくては!

と思います^^


お、こちらも会議の準備中ですかね^^ 


 




1 comment:

  1. Thank you so much for your comment as always!

    Yes! Japan seems to be one of the outstanding countries in terms of recovery from Covid... It is kind of mysterious how come so.. I heard some people saying that it may be because of our food... ^^;?!

    Well, anyway, I truly think that we should have such a forward looking perspective as you wrote!
    This situation has been ongoing almost for two years now, which seem to be tremendously long. However, from historical view, like after hundreds years later, these two years would be just one moment.. but certainly this will be one of the major milestones which bring significant changes to our lives.

    And as you wrote, it is all up to us whether we will enjoy/appreciate them or not, right^^?

    ReplyDelete