ブログのタイトルは、スペイン語で"笑う門には福来る”という意味です。
日々の生活でも、本当にその通りだな、と思うことがよくあります。 
少しでも笑ってもらえるような、ちょっとした出来事や出会いを、このブログでご紹介したいと思います♪
Blog to share pleasure of meeting interesting people and discovering something fun in daily life!

Saturday, September 1, 2018

⭐︎KABUKI⭐︎

半年ぶりくらいに歌舞伎を観に行きました⭐︎

Enjoyed the kabuki performance again :-)! 

今回も大感激しました。

すごく豪華で贅沢なひとときだと感じるので
もともと一般大衆向けのエンターテイメントだったと
思うと信じられません!

It was so fantastic, and to me, everything is so gorgeous and luxurious! 
So cannot really believe that it was once general entertainment for 
the public... 





そして、歌舞伎を必ず存続させていくんだという
信念に、また心を打たれます。

And, I feel so moved by unwavering commitment to 
 definitely continue this tradition of Kabuki.

かなり形を変えたり、新しい要素を取り入れていると思いますが
時代に合わせて変化をすることで続けていく、
ということを実現している素晴らしい文化だと思います⭐︎

Kabuki has been changing its style and incorporating new elements 
to accommodate to changing eras. 
By doing so, it is demonstrating continuous culture, which is just amazing. 


また行きたいです^^





No comments:

Post a Comment