ブログのタイトルは、スペイン語で"笑う門には福来る”という意味です。
日々の生活でも、本当にその通りだな、と思うことがよくあります。 
少しでも笑ってもらえるような、ちょっとした出来事や出会いを、このブログでご紹介したいと思います♪
Blog to share pleasure of meeting interesting people and discovering something fun in daily life!

Saturday, August 19, 2017

⭐︎Scusate se esisto⭐︎

すごく気に入った映画に出会いました⭐︎
ほとんど見る機会がなかったイタリアの映画です^^。

I saw a very interesting Italian movie, "Did you see me?" .
I really had not seen Italian films before, but now it is one of my favorites... :-)

"Scusate se esisto" 
邦題は「これが私の人生設計」と言います。

若い建築家のイタリア人女性が、いろんな困難にもめげずに
一生懸命頑張って生きているお話です⭐︎
かなり笑えますが、男性社会で必死でがんばる彼女の様子に感動します^^

It's a story about a young female Italian architect, who is struggling but thriving to 
get what she believes in a male society. 
It is a kind of comedy and really funny, but at the same time, it is very inspirational
to see her embracing her life:-).


そしてイタリア人のイケメン俳優が出てきてこちらも感動。。。♡^^♡

And some really good looking Italian actors are so gorgeous too... 

ぜんぜんわからないイタリア語が聴けるのも面白いと思いました⭐︎

Interesting to hear Italian language as well, though it did not make any sense to me...

おすすめ映画です♩ 

No comments:

Post a Comment