ブログのタイトルは、スペイン語で"笑う門には福来る”という意味です。
日々の生活でも、本当にその通りだな、と思うことがよくあります。 
少しでも笑ってもらえるような、ちょっとした出来事や出会いを、このブログでご紹介したいと思います♪
Blog to share pleasure of meeting interesting people and discovering something fun in daily life!

Monday, June 9, 2014

☆The Ono Hawaiian Foods☆

ハワイで本格的な
ハワイ料理やさんに行ってみました^^!

ホノルルにある
The Ono Hawaiian Foods!

I went to the authentic Hawaiian restaurant in Honolulu
The Ono Hawaiian Foods☆

Fui al restaurante hawaiano en Honolulu,
The Ono Hawaiian Foods. 

外から見ると、ちょっとバーみたいな感じでした。
It looks like a bar outside...
Me pareció un bar de fuera.

店内はいろんなものが貼ってあってにぎやかな感じです^^
Pleasant interior with lots of photos and posters:-)
Interior con muchas fotos y carteles es muy interesante.

日系ハワイ人のご家族が経営しているようで、
親切に対応してくれました。
おばあさんは日本語で話してくれました^^

The Japanese -Hawaiian family is managing the restaurant and 
they treated me very well!
The grandmother kindly spoke to me in Japanese:-)

La familia japonesa-hawaiana opera este restaurante y 
los todos me trataron muy bien^^.
La abuela simpaticamente habló japonés conmigo.

メニューを見てもさっぱりわからなかったため、
おすすめをお願いしたら、
なにやらすごいものが出てきました。。。!衝撃的でした^^;.

I had no idea about the menu, so asked for their recommend. 
Then, here this came... Looked a bit scary...!! 

No tenía ninguna idea sobre la carta, por eso pedí por su recomiendo.
Y, vino esto... Pareció un poco de miedo... 

Laulau (ラウラウ)というハワイの郷土料理で
タロイモの葉っぱに包んだ鶏肉を蒸したものでした。

This is called Laulau, the native Hawaiian cuisine!
Its a steamed chicken wrapped with a taro leaves.

Se llama Laulau, la comida de hawaiano nativo.
Es pollo empañado embelesado con las hojas de taro.

塩っぽい味付けで、とても美味しかったです!!
It was a bit salty and in fact very very delicious!
Tiene un sabor de sal y realmente era muy deliciosa!  

他にも未知のメニューが沢山で、
また食べに来てみたいと思いました^^♪

There were so many other menus that I had totally no idea...
I would definitely come back to try other dishes too^^! 

Había muchas otras comidas en la carta, las que no tengo ninguna idea..
Quiero volver para probarlas también!

No comments:

Post a Comment